#2

Saya dah cuba lakukan apa yang awak mintak. Tapi saya gagal. Berulang kali saya cuba tapi tetap gagal. Silap saya yang lama awak nampak sampai sekarang. Itu yang awak ungkit setiap kali kita gaduh. Salah awak saya terima dengan hati yang lapang. Marah saya cuma sekejap. Tak pernah terlintas untuk saya sakitkan hati awak macam mana awak buat pada saya. Silap saya cuma sekali. Mungkin sudah tertulis jalan cerita kita macam ni. Saya pasrah. Bukan saya nak melawan takdir. Tapi bila melibatkan soal hati, saya jadi sakit. Hati ni sudah tertulis nama awak. Kekal dalam hati saya cuma awak. Hmmm. Saya letih awak. Tolong lah terima saya dengan seadanya. Saya dah cuba jadi yang terbaik untuk awak. Letih mengalirkan air mata setiap kali saya ingat awak yang dulu dan sekarang. Saya berusaha tiap masa untuk bahagiakan awak, lihat awak gembira bila dengan saya. Walaupun kadang tu saya tak berupaya.Tapi demi awak, saya tak kisah. Atas nama Allah, hanya awak ada dalam hati saya. Awak segalanya bagi saya. Tak mungkin ada yang lain selain awak. Jauh dalam hati saya, saya mampu tersenyum bila saya tengok semua gambar kenangan kita. Kata orang setiap apa yang terjadi kita kena hadapi dengan senyuman. Relakan saja apa yang jadi. Terima kasih atas ujian-Mu Ya Allah. Sejujurnya aku tak mampu berjauhan dengan dia. Tapi aku bersyukur sebab Kau hadiahkan dia kepada aku. Terima kasih atas dugaan ini. Kau membuatkan aku lebih mengenali erti menghargai. Em, terima kasih b. Saya harap hati awak tak pernah berubah jika awak benar-benar mencintai dan menyayangi saya saya sepenuh hati awak. Selamat ulang tahun kita yang ke setahun sembilan bulan hari ini. Ayg sayang b :(

#1

Tepat jam pukul 5 aku bangun. Dapat tidur 2 jam je pun cukup lah. Tak tau apa yang aku study untuk subjek Pengajian Malaysia. Harap apa yang aku baca tu keluar. Bangun je tidur aku terus capai buku nak study sikit apa yang tak sempat baca tadi. Pergi lepak duduk dekat hall terus ingat dekat dia. Jatuh lagi airmata aku. Tuhan je tau macam mana aku rindu dekat dia. Text rindu tapi tak dibalas. Ya Allah, tak ada semangat langsung aku nak jawab paper pagi ni. Orang lain semua wish support member buat elok-elok. Tapi aku? Tak ada kata-kata semangat dari dia. Tuhan je tau apa aku rasa masa ni. Kadang-kadang aku penat. Penat berperasaan. Tapi dah lumrah hidup macam ni. Kena redha dengan semua ujian yang Allah bagi. Azie. Dia dah macam adik aku. Apa yang aku rasa aku luahkan dekat dia. Sedih. Aku tak semangat. Menggigil tangan aku. Aku takut. Macam-macam yang aku rasa.

Kenapa ego kau tinggi sangat? Selalu buat aku nangis. Belajar la untuk lembutkan hati tu. Aku tak nak compare kan kau dengan siapa-siapa. Setiap baik buruk kau seinci mana pun aku terima seadanya. Sebab aku cuma sayang kau sorang je. Even aku ada buat salah atau merajuk dengan kau, aku nak kau datang jumpa aku. Peluk aku. Cium dahi aku. Sebab apa yang aku nak cuma kan perhatian dari kau. Lagi 2 hari anniversary kita yang ke setahun sembilan bulan. Aku tak nak kita terus macam ni. Aku letih. Letih mengalirkan airmata setiap kali aku teringat kan kau. Datang la jumpa aku. Aku tunggu.